- Nasz Linkedin
Zapraszamy do naszych aktualnych publikacji i wydarzeń na naszym profilu na Linkedin
- Baza wiedzy
W opracowaniu
- Wydarzenia
Warszawa, Goplańska 6A. To nasz nowy adres!
Zmieniliśmy siedzibę. Zespół TAAC Solutions rozrasta się błyskawicznie, w planach mamy dalszy rozwój, a nasza dotychczasowa lokalizacja mocno go ograniczała. Od niedawna jesteśmy więc na Sadybie, w bardzo dobrym punkcie komunikacyjnym – blisko skrzyżowania Wiertniczej z Nałęczowską – wśród zieleni kameralnego osiedla. W pobliżu mieści się wiele innych firm, które tak jak my cenią sobie spokój, ciszę i mokotowskie klimaty.
Czytaj więcejREWOLUCJA W ZAKRESIE OBOWIĄZKÓW INFORMACYJNYCH NA POTRZEBY VAT
Od dnia 1 października 2020 r. obowiązują istotne zmiany w zakresie raportowania transakcji w podatku od towarów i usług (wprowadzone ustawą z dnia 4 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz innych ustaw, Dz. U. poz. 1520, ze zm.). Na mocy wyżej powołanej ustawy podatnicy VAT mogą zapomnieć o wysyłaniu standardowej deklaracji VAT-7/ VAT-7K. Pozycje z deklaracji zostaną przeniesione do tzw. nowego pliku JPK_VDEK, który w swoim założeniu będzie […]
Czytaj więcejNowa matryca stawek VAT
Z dniem 1 lipca 2020 weszła w życie ustawa z dnia 9 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2019 poz. 1751). Nowe przepisy mają na celu harmonizacje stawek w podatku od towaru i usług oraz zmianę dotyczącą sposobu identyfikowania towarów i usług w szczególności na potrzeby określania prawidłowego zastosowania stawek obniżonych. ZMIANA PKWiU 2008 na nomenklature scaloną (CN) I PKWiU 2015 Do dnia 30.06.2020 […]
Czytaj więcejWewnątrzwspólnotowa dostawa towarów i transakcje łańcuchowe
Dokumentowanie wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów – jakie dokumenty należy pozyskać aby uniknąć zakwestionowania stawki 0% przez organ podatkowy? Mocą Rozporządzenia wykonawczego Rady (UE) 2018/1912 (dalej: Rozporządzenie) z 4 grudnia 2018 r. zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 282/2011 w odniesieniu do niektórych zwolnień związanych z transakcjami wewnątrzwspólnotowymi (Dz.U. UE. L. z 2018 r. Nr 311), począwszy od 1 stycznia 2020 r. ujednolicono zasady dokumentowania WDT na terenie całej Unii Europejskiej. […]
Czytaj więcejOtwarcie granic w większości krajów UE
Od soboty 15 czerwca można swobodnie podróżować i przekraczać granice wewnętrzne Unii Europejskiej. Podróżni mają na powrót prawo do swobodnego wjazdu, wyjazdu oraz tranzytu przez terytorium RP. Nie muszą odbywać kwarantanny. https://www.gov.pl/web/koronawirus/13-czerwca-otwieramy-granice–kontrole-tylko-wyrywkowo Od 15 czerwca pełny swobodny przepływ osób będzie obowiązywał ponownie we wszystkich krajach UE / EFTA i Wielkiej Brytanii.’ https://www.sem.admin.ch/sem/en/home/themen/fza_schweiz-eu-efta/meldeverfahren.html
Czytaj więcejObecne ograniczenia wjazdowe w Szwajcarii
W związku z przyjęciem przez Szwajcarską Radę Federalną środków mających na celu zwalczanie rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19 (koronaawirusa) oraz ochronę ludności w Szwajcarii, obecnie obowiązują następujące zasady: Wszystkie powiadomienia muszą być dokonywane od pierwszego dnia działalności, niezależnie od sektora lub branży, której dotyczą. Zasadniczo dopuszczalne są jedynie działania, które odpowiadają dominującemu interesowi publicznemu w rozumieniu COVID-19 Rozporządzenia 2, takie jak: Wizyta w przypadku śmierci członka […]
Czytaj więcejAleksandra Serafin dla Gazety Prawnej: Tarcza antykryzysowa – Rozwiązania dla cudzoziemców przebywających w Polsce
24 maja 2020 r. portal gazetaprawna.pl opublikował artykuł autorstwa Aleksandry Serafin „Tarcza antykryzysowa: Rozwiązania dla cudzoziemców przebywajacych w Polsce”. COVID-19 skomplikował życie nie tylko przedsiębiorcom i rodzimym pracownikom, ale również tysiącom cudzoziemców zatrudnionych w Polsce, którzy byli w trakcie składania wniosków o zezwolenie na pracę, pobyt, czy innych rodzajów zezwoleń. Na szczęście pakiety antykryzysowe objęły i tę grupę zatrudnionych, uzupełniając każdą nowelizacją braki poprzedniej. Na mocy ustawy o szczególnych rozwiązaniach […]
Czytaj więcejSzczególne rozwiązania dla cudzoziemców przebywających w Polsce w trakcie epidemii COVID-19.
Na mocy ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych z dnia 2 marca 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 374) (zmienionej ustawą z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 568) a także ustawą z dnia […]
Czytaj więcejZAWIESZENIE I OGRANICZENIE ODDELEGOWANIA DO SZWAJCARII
Informujemy, że Szwajcaria przyjęła środki w celu zwalczania rozprzestrzeniania się koronawirusa (rozporządzenie COVID-19 2). Środki te mają na celu ochronę ludności i systemu opieki zdrowotnej w Szwajcarii. Na podstawie art. 5 W załączniku I do umowy o swobodnym przepływie osób (FMOPA) prawa do swobodnego przepływu są zatem ograniczone. Procedura powiadamiania o pracy krótkoterminowej w Szwajcarii pozostaje dostępna. W przeciwieństwie do zwykłych przepisów, powiadomienia należy dokonać od pierwszego dnia oddelegowania, niezależnie od branży lub […]
Czytaj więcejTarcza antykryzysowa – ulgi dla pracodawców i pracowników
Od dnia 31.03.2020 obowiązuje tzw. „tarcza antykryzysowa” – przepisy zawierające nowe rozwiązania mające na celu chronić pracodawców i pracowników przed skutkami COVID-19. Z uwagi na fakt, iż przepisy charakteryzują się znacznym formalizmem i mając na względzie zainteresowanie klientów wprowadzonymi ulgami, zespół TAAC Solutions prezentuje opracowanie omawiające poszczególne zagadnienia „tarczy antykryzysowej”. Spis treści: Przywileje dla pracodawców Przywileje dla pracowników Cudzoziemcy ZUS – składki społeczne […]
Czytaj więcejCentralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych
Definicja i terminy W dniu 13 października 2019 r., na mocy ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu wprowadzono w Polsce centralny rejestr beneficjentów rzeczywistych – system teleinformatyczny, który gromadzi oraz przetwarza dane beneficjentów rzeczywistych spółek. Spółki, które zostały wpisane do KRS przed dniem uruchomienia rejestru na dokonanie zgłoszenia będą miały 6 miesięcy, tj. do 13 kwietnia 2020 roku. W przypadku nowych spółek […]
Czytaj więcej